Orättvisor...

Saker vi grälar om hemma: Maken påstår att allt måste "bo" någonstans. Alla saker måste ha sitt hem, sin egen plats i livet, för då blir det aldrig stökigt! Om man ska köpa något måste man bestämma redan vid inköpet vad saken ska "bo" var den ska placeras.... Problemet när det kommer till våra saker är att livet för mig och dottern är lite orättvist på den punkten. Maken bor nämligen i ett slott och jag och dotterns trängs i en liten etta med kokvrå i princip.

Maken har till sitt förfogande, förutom huset ... ett tre-bilsgarage med extra förvaringsrum längst in, ett rum i källaren som han har fyllt med sin morfars gamla verktyg och motorcykeldelar (morfar har varit död i 20 år!) och inte nog med det. Han har dessutom sitt kontor som ligger i anslutning till huset (vi hade firman hemma förut) Det kontoret har två rum, kök, toalett, dusch, separat ingång, ja det är helt enkelt en egen liten lägenhet extra.

Jag har för förvaring av mina saker och till mina saker räknas hemmets alla resväskor, alla ytterkläder och skor till samtliga familjemedlemmar... EN KLÄDKAMMARE!! Som dessutom är den minsta i huset. Makens och dotterns är mycket större. Livet är hårt.


Kommentarer:
Postat av: Nettan

Va var det där för fördelning ?! Ha, ha !



Jag antar att ni är särbo då ni bor på olika håll, men kan inte du och dottern eller du i alla fall få disponera erat "gamla" kontor ?



Hoppas ni löser det.



kramiz

Postat av: carina

Haha... nej vi är absolut inte särbo, att han bor i ett slott och vi i en etta var med ironiskt. Vi lever lyckligt ihop bara det att han har mer plats att leva på.

2009-01-22 @ 10:41:48
Postat av: surr

puh.. va skönt för er att ni har flyttat firman i varje fall.. fatta själv alla anställda och alla bilarna.. vart skulle han förvara dem och då skulle nog din klädgarderob ryka direkt som omklädningsrum eller mössförvaringsrum lr tatueringsvisarum.. hemma hos oss bråkas det mest om att få kissa på morgon.. en toa.. två sminkiga tonårstjejjer och en mamma som om hon är lugn och snäll kan få låna den i typ tre min varje morgon. det är nämligen va de har räknat ut den tid det tar för mig att borsta tänderna och pinka.. tar det längre tid bankas det på dörren.. äh självklart kan jag ställa kl på 05:23,5 på morgonen och ha en timme för mig själv där inne om jag inte va så satans morgontrött ;)

2009-01-22 @ 11:47:43
Postat av: sanna

Allvarligt, jag funderar skarpt på att bygga mig en frigga som bara ska vara min - inga satans killar - bara jag och hunden får komma in. Vi har exakt samma fördelning, maken samlar på gitarrer, trummor, pedaler, sportskor, racketar och aparater av olika slag mm. Jag har bara en onöda - en compact (moppe) från 1974.

2009-02-04 @ 22:47:18
URL: http://sannas.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits