Mössor...

Nytt år och nya funderingar....
Mössor har jag funderat på, själv har jag mössa när jag måste vara ute och jag fryser, långt ner över öronen ska den då vara. På jobbet har alla killar mössor, fast de är inomhus hela dagarna, jag vet att de omöjligt har en "bad hairday" efter som de är ordentligt snaggade allihop utom vårt svar på en manlig Pochahontas som dagen till ära har flätat hår (alltid på fredagar) jag tror det har nåt med att han ska ut i kväll och vill få håret extra fluffigt, men jag har inte frågat.
Tillbaka till mössor.... killarna på jobbet har dessutom en annan mössa när de går hem! De har jobbmössa och hemmössa!!  Sen har vi den stackars bilförsäljaren som är lite förkyld (och klen) han drar ner mössan och sätter på sig vantar och halsduk bara han ska gå ut i två minuter. Han har inte insett vidden av storheten med mössa det är helt klart.
Det är skillnad på mössor och mössor helt klart, och varför de bärs.

Kommentarer:
Postat av: surr

:) äntligen! ja mössa e skönt som fan.. å skitbra när man alltid har en bad hairday.. å har man tagit på sig en mössa en dag så blir det ju automatiskt bad hairday.. å elektriciteten står som en kaskad runt huvudet men varmt å skönt är det!!

2009-01-09 @ 12:12:45
Postat av: sanna

jag är också PRO-mössa person, älskar dem faktiskt. fast tänk när man var liten och morsan tjatade på att man skulle ha en och man slet av den så fort hon inte tittade. Jag frös om mina enorma öron hela barndomen för att inte tala om tonåren - iskall om huvudet och frös som fan.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits