Det här med hundar....

Det här med hundar nuförtiden fattar jag inte. Det är klart att man ska ha pli på sin jycke men det får ju inte gå till överdrift.
Makens dotter har hund och hon styr och ställer med den stackarn så att jag blir alldeles ledsen. Hennes senaste är att lägga en halväten hamburgare mellan tassarna på hunden och sen inte låta henne äta!! Eller om hon har fler besökare hemma än två, då stängs hunden in i sovrummet med motiveringen "hon blir så glad och exalterad då och det gör henne stressad" I min värld, och det har jag visst diskuterat förut så är ju en hund en medlem i familjen, som man har roligt ihop med och som förtjänar lite kul den med. Nu har min och makens dotter (eller egentligen är det pojkvännen) skaffat jycke. Den bor hos honom så jag är inte så inblandad. Men det senaste budet när det gäller deras hunddressyr är att hunden inte får leka med andra hundar än, för att den har inte lärt sig det!!! Den måste lyda först! Men vad fan..... Jag tror på tjänster och gentjänster, en glad hund som får träffa människor och hundar är en bra hund. Det är som med barn precis, det får ju vara nån måtta på diciplinen. De får ju inte bli kuvade.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits