Lögn och fantasi...

Blev tvungen att hämta brorsans son på fritids i snöstormen och hade honom hängande på kontoret en timme.
Denna sexåring berättade för mig att han pratar flytande egyptiska och åker dit varje söndag för att hälsa på en kompis, hans mamma tjänar åtta miljoner om dagen på friskis och svettis om hon jobbar bra, men hon ger honom sju miljoner av dessa. Han har idag ínte varit på fritids utan han har varit i en kiosk hela dagen och köpt choklad för han hade två femtioöringar. När och var går gränsen för barn att säga vad som helst? Det är ju gulligt och så men hur länge får han hålla på och hitta på och alla bara nickar och håller med och skrattar? När går det från att vara gulliga fantasier till lögn?


Kommentarer:
Postat av: surr

hmmm jävligt knivig fråga.. själv kan jag knappt ljuga.. har sånt guldfiskminne så jag bara fibblar bort mig å glömmer vad jag sagt.. men å andra sidan.. det e fan ingen som tycker jag e direkt gullig när jag talar sanning heller ;)

2008-11-24 @ 21:33:28

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits