Konversation mellan ...

Konversation mellan mig och en kvinna på posten paket.
"hej jag skulle vilja skicka 51 såna här kuvert och 6 stycken paket"
-Hur då?
-Jag vet inte riktigt, så att de kommer fram  bara.
-Ska VI skicka dem?
-Ja jag tänkte det.
-Men de är ju inte frankerade!
-Nej det tänkte jag att ni skulle fixa.
-Men det går inte, det är snart jul vi har mycket att göra.
-Har jag kommit till posten?
-Hur hade du tänkt skicka dem då, a b c d e f g h post?
-Jag vill bara bli av med mina brev.
-Om vi frankerar dem kostar det pengar.
-Jo jag fattar det.
-Nej det går inte...
-Men hur ska jag göra då?
-Du kan inte bara komma så här har du ringt eller faxat först?

-Nej
-Vänta här.....
5 minuter senare kön växer bakom mig.......
-Du får fylla i den här blanketten!!!!
-MEN FÖR HELVETE JAG VILL BARA SKICKA BREV!!!!!

Det slutade med att jag fick köpa en hel rulle frimärken och slicka själv! Mitt på golvet i postlokalen, det var för viktigt
att de kom iväg annars hade jag slagit ihjäl kärringen.

Jag önskar alla en God Jul och speciellt till dig Surr så kommer här en bild på ett fynd jag gjorde igårkväll.


Kommentarer:
Postat av: Nettan

Godmorgon !



Ha en jättebra dan före dopparedan !



kram

Postat av: Lennart

Jag begriper inte vad som egentligen har hänt med posten. Inget är eller fungerar som det ska där längre.

2008-12-23 @ 15:32:04
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: surr

tack snälla du!!! vet du vad jag mitt arsel har gjort.. lyckats komma överens med ungarna om att vi inte ska äta godis på ett år.. hur korkad får man bli egentligen.. dör snart redan och det är bara 5 jan.....

2009-01-05 @ 14:17:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits