En helt ny värld!

Nu är helgen över. Dottern klarade sitt gula taekwondo  bälte med glans men oj vilken ny värld jag fick uppleva.
Visste ni tillexempel att man bugar både när man går in och ut ur för mig en vanlig gympasal. Mycket mystiskt, jag struntade iallafall i det. När man ska ta lite mer värda färger på sitt bälte så ska man sparka och slå på en planka. Jag trodde i min enfald att det var en smal planka men det var en fyrkantig träbit! Jag såg en liten flicka som slog sönder den med handen, man fick tre försök, vid försök två hade hon så ont att hon grät, tänk då att slå ännu hårdare när man har ont så man gråter och lyckas! Det var jäkligt starkt gjort.

Kommentarer:
Postat av: Nettan

Grattis till bältet !

Visst är det kul med nya sporter som man inte vet så mycket om i verkligheten.

Min yngsta spelar ju basket och jag trodde att det var jätte-enkelt, men det är ju massor av saker som man ska tänka på. Ha, h a!



ha en bra dag

kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits